Actueel 30-10-2015

Heropening van kantoor Huurdersvereniging Meppel

In Meppel is de Huurdervereniging Meppel bijzonder actief. De belangenvereniging doet volledig mee in het overleg over het huisvestingsbeleid in Meppel. 'Onze contacten met en onze positie tegenover de grootste Meppeler verhuurder Woonconcept zijn aanzienlijk verbeterd,' zegt HvM-voorzitter Bert Robbe. 'De Huurdersvereniging houdt de gemeente scherp,' merkt wethouder Koning op.

'Huurders hebben steeds meer verantwoordelijkheid en zeggenschap in het plaatselijke volkshuisvestingsbeleid. We behartigen bij HvM de belangen van de huurders, maar weinig mensen zijn te porren voor een plek in het bestuur. Het vergt inderdaad studie en tijd, maar we blijven op zoek naar meer leden die de verantwoordelijkheid willen helpen dragen,' sprak Robbe vrijdagmiddag bij de officiŽle heropening van het verenigingskantoor. De afgelopen maanden werd het kantoor aan het Troelstraplein opgefrist en opnieuw ingericht.

Voorzitter Bert Robbe heropent de kantoorruimte van de Huurdersvereniging Meppel

Vrijwilligers staken veel tijd in de verbouwing en werden door de voorzitter in het zonnetje gezet. Kunstenares Gerda Elzenaar zorgde voor kleur op de witte wanden met enkele schilderijen die zij een half jaar exposeert in het onderkomen van de Huurdersvereniging. 'Als teken van professionalisering van de HvM' ging vrijdag de nieuwe website van de HvM in de lucht. Rita van Dijk - er is geen Meppelse langer lid van de HvM dan zij - nam de site met ťťn druk op een toets in gebruik. Op de digitale pagina's vinden huurders informatie over de vereniging, actuele zaken en een forum waarop leden hun bijdragen kwijt kunnen over het huurbeleid en het wonen in Meppel.

Bron: Meppeler Courant - foto en tekst: Jansen & Tekst